Visst låter idén lite galen? Men det är faktiskt fullt möjligt att starta ett eget företag som sysslar med papper i form av brev. Handskrivna brev är något som numera hör dåtiden till, vilket gör dem både intressanta och personliga. I en era där snabba e-mejl kommer fram på en sekund och där textmeddelanden säger mer än tusen ord har gammaldags brevskrivande spelat ut sin roll – eller? Nej papprets tid är inte förbi. Här kan du läsa mer om hur du startar ett unikt brevföretag.
Anlita ett designteam
För att starta ditt brevföretag behöver du anlita ett designteam som Klingit som sysslar med branding i Stockholm med omnejd. Branding i Stockholm handlar om marknadsföring och du får helt enkelt hjälp med att bygga upp ditt varumärke från grunden. Du kan också få tips och idéer på konkret nivå när det gäller hur brevpapper och brev ska se ut.
Att sälja personliga brev
Det finns en hel del att tänka på i uppstarten av ett företag. Det viktigaste är dock att ha en tydlig strategi och en idé du verkligen tror på. Att hitta en nisch som du brinner för är nyckeln när du startar eget företag. När det handlar om ett brevföretag där affärsidén går ut på att sälja personliga och handskrivna brev gäller det att du själv är bra på att formulera dig eftersom det är du som kommer att stå för själva skrivandet.
Beställningsbara kategorier
Det viktigaste för dig är naturligtvis att du tror på din egen idé och utvecklar den så mycket som möjligt. När människor klickar sig in på din hemsida, skapad med hjälp av branding i Stockholm ska de så snabbt som möjligt förstå vad ditt brevföretag sysslar med. Eftersom du säljer handskrivna brev behöver du låta kunden se exempel via beställningsbara kategorier. Här kan du till exempel välja att dela in de olika brevtyperna i kärleksbrev, brev till vänner och bekanta samt kondoleansbrev, födelsedagsbrev och brev till barn. Du behöver också ha en fri kategori där kunden fritt får välja önskat innehåll genom att fylla i ett kort kontaktformulär.
Ord från hjärtat
Du lär bli förvånad över hur stor efterfrågan faktiskt är när det handlar om personliga och handskrivna brev där mottagaren får en känsla av att brevet och orden verkligen kommer från avsändarens hjärta. Det är här du har din affärsidé svart på vitt. Kunden klickar sig fram till sitt önskemål där resultatet blir ett handskrivet brev som skickas till önskad adress. Papprets tid är inte förbi.